باران عشقمباران عشقم، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 25 روز سن داره

باران عشق

آنچه آموختم... خدمت دوستان

1392/12/9 1:50
331 بازدید
اشتراک گذاری

خب حالا قبل از تموم حرف هایی که توی سرم دارم باید اعتراف کنم که یکی از کارهایی که خیلی وقتها حواس اینجانب رو از ثبت لحظه ها منحرف میکنه موارد زیر هستند و میتونم بگم از وقتی باران به دنیا اومده برای هر مساله ای در حال تحقیق و یادگیری هستم ... مادری ظرافت ها و نکته های ناگفته بسیار زیادی داره و خداروشکر دنیای مدرن امکان جستجو و دستیابی سریع اطلاعات رو فراهم کرده... در بین همه اطلاعات خوبی که توی دنیای مجازی ازش بهره بردم چندین وبلاگ و سایت آموزنده و پربار راهنمایی ها و نکات بسیار مفیدی برام داشتند، خیلی پیش اومده بود که احساس میکردم بخش هایی رو باید به یک دوستم هم ایمیل بزنم تا شاید او هم بهره مند بشه ... بعد با خودم گفتم به جز دوستانی که از نزدیک و رودررو میشناسم دوستان عالم مجازی هم هستند که شاید مثل من مایل باشند این مطالب رو بخونن و بهره ببرند پس این شد که برای دستیابی سریع و میانبری لینک این مطالب رو اینجا گذاشتم (امیدوارم که مفید واقع گرددلبخند) ؛

 

فرزند پروری

 

این وبلاگ تازه تاسیس توسط یک مادر دلسوز هست که مطالبی رو از خانمی به اسم جنت لنزبری عضو گروه  RIE  (فکر کنم روانشناس کودک هستند) که رویکرد این گروه  در یک جمله : "تربیت نوزادان و کودکان همراه بااحترام" است، ترجمه کردند و در اختیار دیگر هموطنان قرار دادند.

مطالبی که عنوان شده دریچه جدیدی از تربیت رو برای من باز کرده و بسیار استفاده بردم

http://farzand-parvari.blogfa.com/

 

مادر کافی

عزیزان این تاپیک مطالب ارزشمندی و زیادی رو شامل میشه، تبادل نظرها و مقالات راهنمای خوبی هستند برای هدایت مادران  ... در  خصوص مسائل زیر در این تاپیک صحبت شده:

1- مسائل تربیتی مربوط به نوزاد  - نوپا و خردسال 

2- معرفی و توضیح کتاب های روانشناسی کودک و تربیت

3-شناخت مشکلات طبیعی رفتاری در هر سن ( معمولا اکثر نگرانی مادر ها از مسائلی است که مادر درک نمیکنه این اقتضای سن فرزندشه و گمان میکنه فرزندش دچار مشکلی شده و به طبع عکس العمل غیر منطقی نشون میده )

4-شناخت و بررسی مسائل و مشکلات روحی مادر ( معمولا بر اثر خستگی مادرانگی بیش از حد )

نکته: "این تاپیک تقریبا 380 صفحه است که در صفحه اول موضوعات دسته بندی و فهرست شدند"

"البته بگم من همه بخش ها رو نخوندم ولی همون فصل هایی رو هم که خوندم خیلی خوب بوده تا الان به دوستانم هم تلفنی پیشنهاد دادم بخونن"

http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?pageNumber=1&threadID=82171

  

کودک دو ساله من

در واقع من این تاپیک رو قبل از مادران کافی پیدا کردم و با اینکه برای بچه های دوساله بود ولی خب خیلی مسائل برام سوال بود و هیچ دانشی ازش نداشتم یعنی به نظرم همیشه باید جلوتر از سن بچه حرکت کرد تا مسیر پیش رو برامون شفاف باشه، مثلا موضوعاتی مثل از شیرگرفتن و پوشک و ... برای من خیلی سوال بود و خیلی ها هم از همون اول که آدم بچه دار میشه راهکارهای عجیب و غریب توی گوشت میخونن که چنین است و چنان ولی وقتی میری مطالعه میکنی میبینی خیلی از راهکارها اصلا منسوخ می باشد و الان چقدر برای هر کاری باید حساب شده پیش بری... و نتیجه اینکه بنده تند تند خوندم و ذخیره کردم مطالب اینجا رو برای یکم دیگه...

http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=430178

روزهای مادرانه

پیام وبلاگ نویس : این وبلاگ در مورد روزهای شگفت انگیزی ست که زنهای بسیاری آن را تجربه کرده اند. روزهایی که مثل یک راز بزرگ سالهاست در دلهای مادران زمین مانده و به دخترانشان رسیده. رازهایی که هیچ کس جز خودشان و خدا چیزی از آن نمی دانند. روزهای مادرانه.

"فقط میتونم بگم خواندنش خالی از لطف نیست "

http://motherlydays.blogfa.com/

 

 

نی نی به به

بله وقتی کودک دلبند دهان مبارک رو مهر و موم فرمودند به دنبال تنوع در برنامه غذایی باید گشت و امتحان کرد شاید که ورق برگشت ... وقتی دو لقمه میخوره با آرامش میگم نه من که اصلا به زور به بچه ام غذا نمیدم وقتی هم که سه روز اعتصاب غذا میکنه دیگه سکته میکنم و میگم آخه آب شد که...!!! دیگه همه شیوه های بازی و سرگرمی، آب بازی و دالی، نانای و ژانگولر و ... فقط برای دو قاشق ناقابل...

http://babyfood.blogfa.com/

 

کارگاه آشپزسازی

 

این یکی  کلاس آشپزی می باشد... "آشپزی به زبان ساده برای تازه کارها"

فرقش با بقیه سایت های آشپزی بیان بسیار شیوای دستورات غذایی، توسط نویسنده وبلاگ "آشپز طیبه" هست که انقدر خودمونی و راحت موضوعات رو شرح داده که به جز قابل فهم بودن کلی انگیزه به آدم میده و انگار آدم رو هل میده توی آشپزخونه...

"بگم که من این سایت رو هم از وبلاگ روزهای مادرانه یافتمنیشخند"

http://www.cheftayebeh.ir/

 

برای همه مادران آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم، امیدوارم که همه در مسیر مادرانگی سربلند و پیروز باشید... لبخند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مریم
11 بهمن 92 13:10
دوست خوب و مهربونم مرضیه جون ، واقعا جای بسی تشکر و قدردانی داره که تجربیات مادرانه ات رو بی هیچ منتی در اختیار ما دوستان قرار میدی عزیزم . واقعا من هر بار که تلفنی باهات صحبت می کنم و یا الان که یه سری به وبلاگت زدم خیلی مطالب جدیدی ازت یاد گرفتم و می گیرم . امیدوارم که همیشه و در همه حال موفق و موید باشی . بهترین ها رو دوست خوبم برات آرزومندم . فدات شم عزیزم... وقتی به روزهایی فکر میکنم که خودم مطلبی رو نمیدونستم و گاهی چقدر به کمک نیاز داشتم، به این که وقتی پیش روی آدم تاریک باشه چقدر سخت و با تردید قدم برمیداره و همیشه مردد که دارم درست عمل میکنم یا نه!!! وظیفه همیشگی خودم میدونم که آنچه کسب کردم رو برای دیگران هم در دسترس قرار بدم... چون مرسانای دلبر هم از باران ملوسه ما کوچکتره بنابراین امکان تبادل تجربیات هم فراهمه عزیزم وگرنه کلاً بنده شاگردممممممممم ... اون خوشگل طلای من رو حسابی ببوس که الحق دلبر شده و مثل مامانش زیـــــبا...
مریم
11 بهمن 92 13:18
مرضیه جون باید بگم که چقدر دلنوشته هات رو دوست دارم . نوع نوشتنت یه جور به آدم آرامش رو منتقل می کنه که البته این بخاطر درون زیبای وجود خودت هست که وقتی می نویسی آن انرژی آزاد می شه و به دیگران منتقل میشه . ممنون عزیزم . قربونت برم مریم جون، خیلی به من لطف داری مهربونم من هم از خوندن پیامت کلی انرژی گرفتم و از روز اول گرمی و محبتت توی دلم نشست عزیزم و از دوستی با تو بسیار خوشحال و خوشبختم...
الهه
17 بهمن 92 3:50
به قول این خارجیهای از خدا بی خبر: WOW! بابا چه کولاکی کردین مرضیه جان ممنون و سپاس شما والا دیگه نه تنها زکات، بلکه خمس علمتونم دادید با این حساب، دست مریزاد [از خدا بی خبر رو خیلی خوب گفتی... شما لطف داری عزیزم... قابل دوستان رو نداره... ]
مامان مریم
17 بهمن 92 8:49
کار ارزشمندی کردی عزیزم...روزهای مادرانه رو منم همیشه میخونم و لذت میبرم از احساس و دغدغه های یک مادر ..بقیه رو هم حتما لینک میکنم و استفاده...بسیار ممنون [لطف داری عزیزم... اااااا چه جالب... من هم خیلی لذت میبرم از این وبلاگ... بعضی احساسات مادرانه رو آدم خودش گاهی نمیتونه کامل توصیف کنه و میبینه یه مادر دیگه چقدر ساده و قشنگ اون رو شرح داده و این خیلی زیباست ... امیدوارم بقیه لینک ها هم مفید واقع بشه گلم خواهش میکنم... ]
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به باران عشق می باشد