باران عشقمباران عشقم، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 29 روز سن داره

باران عشق

لالایی هایی که با عشق درونم برات خوندم...

1392/12/14 4:03
781 بازدید
اشتراک گذاری

تار و پود زندگی من؛ مامانت قبل از حضور فرشته وار تو در زندگیش شعر و لالایی نمیدونست، خوب یادمه که خاله ملیحه یه بار داشت برای زهراجون شعر میخوند و من از ذوق و حس قشنگی که خواهرم داشت متعجب شدم و بهش گفتم که هیچ شعری بلد نیستم و اگه مامان بشم خاله اش باید براش شعر بخونه اما تو اومدی و از همون روزهای اول انگیزه ای شدی که به سرعت یاد بگیرم این بخش مادری کردن رو،، تارهای صوتی من به طرز عجیبی باز شدند تا آهنگین و با تمام احساسم نجواهای مادرانه ام رو توی گوش های کوچکت زمزمه کنم، من نمیدونم دقیقاًچه احساسی داشتی از شنیدن این شعر ها و لالایی ها ولی میدونم که من هر بیت و کلامش رو با تمام وجودم، با عشقی باور نکردنی برات خوندم مادرجان ؛ چون خیلی زیاد هستند الان فقط چند تا شون رو مینوسم:امیدوارم روزی تو هم از مرور اینها لذت ببری.  قلبماچماچماچ

این مورد فی البداهه شخص مامان مرضیه هست که اتفاقاً از همه لالایی ها هم موثرتر واقع میشه:

باران الان میخوابه

خواب های خوب میبینه

خواب های رنگی رنگی

خواب های ناز میبینه

خواب گل و ستاره

خواب ماهو میبینه

خواب های رنگی رنگی

خواب های همچین همچین

خواب پری میبینه

خواب فرشته ها رو

خواب ستاره ها رو

خواب گل های خوشبو

خواب های آروم آروم

خواب های شاد میبینه

دختر من میخو ابه

خواب های خوب میبینه

وقتی باران میخوابه

فرشته ها بیدارند

دست رو موهاش میکشن

خیلی اونو دوست دارند

 

این مورد رو فکر میکنم از یه وبلاگ مادرانه یادگرفتم ولی واقعا یادم نیست کدوم وبلاگ بود:

لالا شب اومد

ماه از خونش دراومد

ستاره ستاره

بیشتر بیشتر اومد

لالا لالا ما دو تا

یه مامان و یه بابا

کنار هم میمونیم

فرزند کوچک ما

تو در آغوش مایی

میخوابیم ما سه تایی

 

یه عالمه لالایی هم از کتاب یاد گرفتم و برات میخوندم نفســـــم :

لالا گل چایی

 تو نی نی خوشگل مایی

 چه شیرینی عزیز من

مگه قند و مربایی

به زنبور عسل گفتم

نیا اینجا گلم خوابه

 اگه ویز ویز کنی امشب

گلم راحت نمیخوابه

 

 لالا لالا گل عناب

 شده مهتاب چراغ خواب

ماهی خوابیده توی آب

 نیلوفر هم توی مرداب

نی نی کوچولوی ما هم

داره میخوابه تو خونه

مامانش زیر نور ماه

براش لالایی میخونه

 

لالا لالا گل گلدون

لالا کن با لب خندون

الهی خالی از لبخند

نشه یک لحظه لب هامون

شب ها وقتی که میخوابی

میاد بالا سرت بابا

میچینه از گل رویت

یه دونه غنچه زیبا

 

چند تا هم ترانه برات مینوسم عروسک کوچولو:

ماهی های رنگارنگ:

تو حوض خونه ما

ماهی های رنگارنگ

بالا و پایین میرن

با پولک های قشنگ

با چشمای نازشون

به هم نگاه میکنند

دنبال هم میگردند

همو صدا میکنند

کلاغه تا میبینه

کنار حوض میشینه

کمین میگیره

میخواد ماهی بگیره

ماهیا قایم میشن

به زیر آب ها میرن

کلاغ شیطون

میشه زار و پریشون

 

اتل متل کلاغه

رفته پیشه الاغه

میگه آهای الاغه

منم آقا کلاغه

همیشه قار قار میکنم

همه رو خبردار میکنم

بگو چکاره هستی؟

چرا اینجا نشستی؟

الاغه میگه: کلاغه

اسم منم الاغه

از صبح تا شب بار میبرم

آدما میگن خیلی خرم!!!

 

اتل متل خروسه

چقده ناز و ملوسه

بال و پرش قشنگه

خوشگل و رنگارنگه

صبح سحر میخونه

تا کسی خواب نمونه

اگه یه روز نخونه

رفیقش خواب میمونه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

الهه
17 بهمن 92 3:48
آخی عزیزم عشق تو این صفحه و تو این نوشته ها موج میزنه فی البداهه از همه خوشگل تر تر تر بود [مرســـــــــــی ... مهربونی هم توی کامنت دوستان خوبم موج میزنه ... با تعریفت برای فی البداهه اعتماد به نفسم رفت بالا... ]
مامان مریم
17 بهمن 92 8:51
من الان یه مادر شرمنده و خجالت زده ام ...چون فقط چندتا شعر معروف ( اتل متل ،یه توپ دارم، گنجشکک اشی مشی ،و...) رو بلدمو به مهتابم یاد دادم... الان دست به کار میشم [عزیزم دشمنت همیشه شرمنده باشه این شعرهای قدیمی هم کم چیزی نیستند برای خودشون و همشون هم قشنگ و آموزنده هستند... ولی اگه مهتاب خانمی خوشگل علاقه داشته باشه اضافه کردن به دائره المعارف شعر حس قشنگی ایجاد میکنه برای لحظه های کودکی...]
مامان رادمهر
21 بهمن 92 14:35
سلام مامانی یه سوپرایز براتون دارم البته فکر کنم سوپرایزتون کنه این کد یه آهنگه خیلی مناسب واسه وب گل دخترتونه قالب وبلاگ گالری عکس دریافت همین آهنگ قالب وبلاگ راستش داشتم واسه وب پسرم دنبال آهنگ خوشگل میگشتم که این آهنگ برخوردم امیدوارم خوشتون بیاد [ممنون عزیزدلم چون اسپیکر روی سیستم اصلیم ندارم نتونستم از سورپراز بهره مند بشم بعداً میرم با لپ تاپ چک میکنم عزیزم... ممنون از لطف و محبتی که داشتید و امیدوارم همیشه خوش و شاد باشید... ]
مامان رادمهر
26 بهمن 92 13:53
آآآآآآآآآآ چرا کدی که کپی کرده بودم ثبت نشده پس حالا که اینطور شده خودتون باید برین تو سایت آوازک آهنگ برای باران مازیار فلاحی رو کدشو بردارین [چه عرض کنم مهربان... چون اصلاً توی کامنت قبلی کدی نبود و من هم خجالت کشیدم مطرح کنم ولی بازم ممنون که به من و باران لطف داشتی و سعی میکنم این آهنگ رو چک کنم برای وبلاگمون ]
♥مامان متین جون♥
4 اسفند 92 15:43
زیبابود..ایشالا همیشه خوابهای رنگی و همچین همچین ببینه نازگلتون
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به باران عشق می باشد